Erőszak az iskolában
Szabolcs Gergely programja
Bár az agresszió mindig is része volt az emberi működésnek, az utóbbi időben az erőszakos iskolai esetek száma is növekszik, ráadásul új fogalmak is beépülnek a témába (melyek azonban korábban is jelen lehettek, csak nem foglalkozott vele a szakma ilyen kiemelt tudatossággal): zaklatás, bullying, cyberbullying, asszertív önvédelem.
A rövid program betekintést nyújt az agresszió természetébe, a konfliktusok törvényszerűségébe, hogy ezzel segítse a pedagógusok munkáját, akik így hamarabb felismerhetik, ha egy szituáció eszkalálódhat. Emellett olyan eszközöket mutat be, melyek alkalmazásával a fokozódó agressziót megelőzhetik, mérsékelhetik, illetve támogathatják a potenciális célpontokat abban, hogy hatékonyabban kerüljék el az esetleges bántalmazást akkor is, ha pedagógus nincs jelen.
- Röviden az agresszióról
- Vita vagy bántalmazás?
- Megelőzés csoportos szinten
- Az egyén erősítése - alapvető önvédelmi képességek fejlesztése
Szabolcs Gergely
2016-ban kollégáimmal elkezdtük a Pedagógia Pluszt, mellyel ezt a konferenciát is útjára indítottuk. Emellett Vasváron tartok karate (Sakura Dojo Vasvár) edzéseket és megyében önvédelmi képzéseket (Önvédelmi Műhely). Ezek nagyon különböző területnek tűnnek, de remek lehetőség és tapasztalat a szakma különböző ágait integrálni, komplex módszertanokat kidolgozni, kicsit kísérletezgetni. Jelenleg az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ részidős munkatársa vagyok, az alábbi pedagógus továbbképzések tartoznak hozzám:
- Agresszió- és konfliktuskezelés, gyermekek önvédelmi képességeinek fejlesztése és a zaklatás (bullying) csökkentése az iskolában /30 óra/
- Az alfa generáció kulcsa – generációk közötti illeszkedés, a digitális nemzedék érzelmi és szociális készségeinek támogatása /30 óra/
- Élménypedagógia és tapasztalati tanulás módszertana, elméleti modellek gyakorlati alkalmazása /30 óra/
- Gamifikáció, játékszerűsítés avagy a motiváció tudatos tervezésének lehetőségei /30 óra/
- Z generáció – fókuszban a digitális generáció érzelmi és szociális aspektusai. Generációk közötti illeszkedés /30 óra/